fbpx

Kyläsuutari Hanna

Sisällys

Tilaus- ja toimitusehdot

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Kyläsuutari Hanna (Y-tunnus: 3441001-6)
Keskustie 6, 43500 KARSTULA
puh. 045 676 2888
kylasuutarihanna@gmail.com
www.kylasuutari.fi

Verstaan aukioloajat: Kyläsuutari Hannan verstas Karstulassa (Keskustie 6, 43500 Karstula) palvelee keskiviikosta perjantaihin ja kesäaikaan myös lauantaisin. Muina aikoina verstas ei ole avoinna asiakkaille. Sunnuntaisin ja arkipyhinä verstas on suljettu.

Noutopisteiden aukioloajat: Kyläsuutari Hannan Noutopisteet palvelevat kumppaniyritysten liikkeiden yhteydessä, liikkeiden omien aukioloaikojen puitteissa. Noutopisteiden osoitteet ja aukioloajat löytyvät osoitteesta https://kylasuutari.fi/noutopisteet.

Yleiskuvaus ja palvelut

Kyläsuutari Hanna tarjoaa seuraavia palveluita:

  • Jalkineiden ja nahkatuotteiden korjaus- ja huoltopalvelut
  • Avainten kopiointipalvelut
  • Veitsien ja saksien teroituspalvelut
  • Mittatilaustuotteet: vyöt, laukut, hatut, lompakot ym. nahkatuotteet
  • Myyntituotteet: nahkatuotteiden hoitotuotteet, huolto työkalut, pohjalliset sekä sisustustuotteet ja asusteet

 

Huomaathan, että Kyläsuutari Hanna:

  • tarjoaa vain avainten kopiointipalveluita, eikä valmista avaimia pelkällä jyrsinnumerolla, eikä voi kopioida katkenneita avaimia.
  • ei ohjelmoi autonavaimia.
  • ei vastaanota ompelijan töitä, kuten verhojen tai vaatteiden lyhennyksiä, kavennuksia tai muita muutostöitä.
  • ei vastaanota hevosvarusteiden korjauksia, poislukien ratsastussaappaiden korjaukset ja huollot.

Tilauksen tekeminen

Asiakkaat voivat tuoda korjattavia tuotteita suoraan Karstulan verstaalle sekä jättää Kyläsuutarin Noutopisteille noudettavaksi niiden aukioloaikoina.

Tuotteiden pakkaaminen

Asiakkaan tulee toimittaa korjaukseen tulevat tuotteet joko muovipussiin tai kestokassiin pakattuna. Isot rinkat ja reput voi toimittaa irrallaan. 

Huom! Ratsastuskengät tulee toimittaa hyvin pestyinä. Teroitukseen tulevien tuotteiden terät tulee olla suojattu teräsuojilla/tupeilla, tai olla pakattuina esim. pahvilaatikkoon.

Noutopisteille ei voi jättää teroitukseen tulevia tuotteita tai kopioitavia avaimia.

Korjaustietojen antaminen

Asiakkaan yhteystiedot sekä korjaustoiveet kirjataan toimipisteeltä löytyvään Korjaustietolomakkeeseen. Korjaustietolomake sujautetaan täytettynä korjattavien tuotteiden kanssa samaan kassiin / tuotteen sisään.

Asiakkaan antamia yhteystietoja käytetään vain yhteydenpitoon asiakkaan kanssa hänen korjaukseensa liittyen. Yhteystiedot tuhotaan, kun asiakas on noutanut ja maksanut tuotteensa.

  • Liittyminen postituslistalle: Mikäli asiakas on ilmoittanut Korjaustietolomakkeella haluavansa liittyä Kyläsuutari Hannan postituslistalle, asiakkaan nimi sekä korjaustietolomakkeelle ilmoittama sähköpostiosoite tallennetaan yrityksen asiakasjärjestelmään.
  • Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löydät Tietosuojaselosteesta.

 

Korjaustietolomakkeella kysytyt tiedot

  • Päivämäärä: Se päivämäärä, milloin Asiakas on toimittanut tuotteet korjaukseen.
  • Yhteystiedot: Nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite (valinnainen). Asiakas on velvollinen varmistamaan että ilmoitettu puhelinnumero on oikeinkirjoitettu ja selkeästi luettavissa.
  • Korjaustoiveet: Asiakkaan korjaustoiveet kirjataan mahdollisimman tarkasti. Esim. ”vasemman kengän vetoketjun vaihto, oikean kengän kärjessä reikä” tai ”laukun etutaskussa reikä ja oikeasta olkaimesta puuttuu kiristin.”
  • Noutopisteen valinta: Asiakas valitsee, mistä toimipisteestä hän haluaa noutaa korjatut tuotteensa tilauksen valmistuttua.

 

Korjausarvio ja tilauksen hyväksyminen

Verstaalla asioidessa Suutari antaa korjausarvion vastaanottaessaan tuotteet korjaukseen.

Noutopisteiltä tuotteet noudetaan korjaukseen viikoittain ja Suutari ottaa yhteyttä asiakkaan ilmoittamaan puhelinnumeroon korjausarvion antamiseksi.

Mikäli Asiakas hyväksyy korjausarvion, tilaus otetaan käsittelyyn. Mikäli Asiakas hylkää korjausarvion, tuotteet voidaan Asiakkaan toiveesta joko a) luovuttaa takaisin asiakkaalle/palauttaa maksutta takaisin noutopisteelle tai b) kierrättää.

Nouto ja maksaminen

Kun tilaus on valmis, Asiakkaalle lähetetään nouto-ohjeet ja henkilökohtainen noutonumero korjaustietolomakkeella ilmoitettuun puhelinnumeroon. Asiakas noutaa ja maksaa korjatut tuotteensa sovitusta toimipisteestä noutonumeroa näyttämällä.

Maksutavat

Verstaalla: Maksutapana käy käteinen sekä maksukortit.

Noutopisteillä: Korjaukset maksetaan pankkikortilla noudon yhteydessä.

Laskutus: Vain erikseen sovitusti korjaukset on mahdollista maksaa laskulla. Tällöin asiakkaan laskutustiedot (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite) tallennetaan yrityksen asiakasjärjestelmään laskun muodotamiseksi.

Toimitusmaksut ja laskutus

  • Toimitusmaksut: Noutopisteillä asioidessa korjaushintaan lisätään kiinteä 4,50€ toimitusmaksu.
  • Laskutuslisä: Laskutusasiakkaiden maksuehto on aina 7 päivää netto.
  • Viivästysmaksu: Viivästysmaksu on 5 € maksamattomasta laskusta /per muistutus. Kaksi muistutusilmoitusta lähetetään ennen laskun siirtämistä perintätoimiston käsiteltäväksi.
  • Etukäteismaksu: Joissain tapauksissa Asiakasta voidaan pyytää maksamaan tilaus etukäteen, mikäli korjaustyöhön tarvitsee erikseen tilata erityisen kallista tai huonosti saatavilla olevaa materiaalia. Näissä tapauksissa Suutari sopii etukäteismaksusta Asiakkaan kanssa henkilökohtaisesti ennen tilauksen käsittelyä.

Peruutus-, palautus- ja vaihto-oikeudet

Tilauksen peruuttaminen:

  • Noutamaton tai maksamaton tuote ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen.
  • Peruutuksista tulee sopia suutarin kanssa ennen työn aloittamista joko soittamalla tai asioimalla Verstaalla.

Vaihto- ja palautusoikeus:

  • Käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus ostohetkestä alkaen.
  • Palautettavissa ja vaihdettavissa tuotteissa tulee olla hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä, ja niiden tulee sisältää alkuperäispakkaukset sekä kaikki osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit.
  • Kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti vaihto- ja palautusoikeus ei koske:
    • Asiakkaan toivomusten mukaisesti muokattuja tuotteita, joita ei voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota.
    • Hygienia- ja intiimituotteita sekä nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita.

Maksunpalautukset:

  • Maksunpalautukset tehdään alkuperäiselle maksutavalle.
  • Suutari ei vastaa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta.
  • Aiheettomista palautuksista voidaan periä käsittely- ja postituskulut 14,90€.

Tyytyväisyystakuu:

  • Takuu määräytyy tuotteen valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti.
  • Asiakkaan tulee tutustua takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa.
  • Mahdolliset reklamaatiot tulee esittää 30 päivän sisällä korjatun tuotteen vastaanottamisesta/noutamisesta tai myyntituotteen ostopäivästä (kts. Reklamaatiot).
  • Suutari pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet.

Noutamattomat tuotteet

Kyläsuutari Hanna säilyttää noutamattomia tuotteita kolme (3) kuukautta ensimmäisen lähetetyn Noutoilmoituksen jälkeen. Noutamattomista tuotteista lähetetään muistutusilmoitus kerran kuukaudessa asiakkaan ilmoittamaan puhelinnumeroon.

Mikäli Asiakas ei ole noutanut Noutopisteelle toimitettuja tuotteitaan 2 viikon (14 päivän) sisällä ensimmäisestä noutoilmoituksesta tai sopinut erikseen tuotteen noutoajasta;

  • Noutopisteille toimitetut tuotteet palautuvat Verstaalle ja asiakkaalle lähetetään uusi noutoilmoitus ja nouto-ohjeet tuotteiden noutamiseksi Verstaalta noutopisteen sijaan
  • Korjaushintaan lisätään Toimitusmaksu 7,50€

 

Mikäli Asiakas ei kolmen (3) kuukauden säilytysajan aikana ota yhteyttä ja/tai sovi erikseen tuotteen noutoajasta, tuote kierrätetään (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine) ja asiakkaalta voidaan laskuttaa korjaushinnan sekä myöhästymismaksujen lisäksi Kierrätysmaksu 40€.

Reklamaatiot

  • Mahdolliset reklamaatiot tulee esittää 30 päivän sisällä korjatun tuotteen vastaanottamisesta/noutamisesta tai myyntituotteen ostopäivästä.
  • Reklamaatiot käsitellään ainoastaan Verstaalla, Asiakkaan henkilökohtaisesti esitettynä
  • Asiakkaan tulee esittää lasku tai kuitti tehdystä työstä sekä ajankohdasta reklamaation yhteydessä.
  • Suutari pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka

  • Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
  • Asiakas voi nostaa kanteen Kyläsuutari Hannaa vastaan Suutarin kotipaikan käräjäoikeudessa tai asiakkaan asuinpaikan käräjäoikeudessa.
  • Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Suutarin kotipaikan käräjäoikeudessa.

Pidätämme oikeudet Tilaus- ja toimitusehtojen muutoksiin ilman erillistä ilmoitusta.

Päivitetty viimeksi: 19.8.2024